29 Mayıs 2013 Çarşamba

İstanbul Üniversitesi Botanik Bahçesi Maceram

Bugün medyada çıkan haberler üzerine İstanbul Üniversitesi Biyoloji Bölümü Botanik Anabilim Dalı'na bağlı bulunan Botanik Bahçesi'ne gittim. CNNTürk websitesi haberine göre Botanik Bahçesi 'taşınarak' burada bölümün yanında yer alan İstanbul Müftülüğü 'şeyhülislamlık' inşa edecek:http://www.cnnturk.com/2013/turkiye/05/28/botanik.bahcesi.muftuluge.devrediliyor/709832.0/index.html
İlk önce bölüm girişinde bölüm başkanı olduğunu iddia eden bir kişi ve özel güvenlik şirketi görevlisine serbest gazeteci olarak bahçeyi gezmek ve fotoğraf çekmek istediğimi söyledim. Güvenlik görevlisi kimliğimi istedi ve bölüm başkanı hanımefendiye girişime izin verip vermeyeceğini sordu. Bölüm başkanı hanımefendi(hangi bölümün başkanı olduğu ve ismini soramadım) 'yukarıya' sormamızı istedi. Yukarı ise özel güvenlik şirketinin amiri çıktı. Yani üniversiteye ait herhangi bir insanın girip gezebildiği yere özel güvenlik şirket amirinin oluruyla girebilecektim. Bu arada fotoğraf makineleriyle turistler rahatça içeriye giriyorlardı. Ne kimlikleri isteniyor, ne de amir aranıyordu. Benim sinirlerim de bozulmaya başladığı için biraz yüksek bir sesle amirle görüşmek istediğimi söyledim ve görüştüm. Bu sırada bana merkeze giderek oradan izin almam gerektiği söyleniyordu. Bense İstanbul Üniversitesi'ne ilk kez geldiğim için merkezin neresi olduğunu bilmediğimi ve gidip gelmemle geçen sürede bahçenin kapanabileceğini söyledim. Bu olaylar saat 15:00 gibi oluyordu, bahçe mesai saati sonunda(tahnimim 17 gibi) kapanacaktı. Amir Bey'le de görüşmemde bana bölüm başkanından izin alıp almadığım soruldu. Bölüm başkanı da topu amir bey'e atmıştı. Sonunda lanet olsun deyip oradan ayrıldım.
Bahçeyi gezemesem de olup biteni açıklayan birkaç fotoğraf çekebildim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder